mandag 16. januar 2012

litt planter og blomster må til nå........

 hei:-)håper alle har hatt en fiin helg! som dere kanskje har fått med dere lar jeg endel av det jeg kaller vinter pynt bli med vidre også etter jul.-)sper bare på med litt vårfarger...,her har vinterpynten fått besøk av ei gammel grønn skapdør!liker også å omgi meg med blomster og planter på denne tiden....juger egentgelig litt nå merker jeg,er jo veldig gla i blomster hele året.....men nå er jeg nesten avhengig!
 jubla når jeg såå disse perle blomstene i butikken,syns jeg venta i evigheter før de kom ifjor......,og til 15 kr stk fikk  noen bli med meg hjem ja!
 denne gamle suppeterinen er perfekt til sesongens  blomster.....til jul husker dere kanskje at den var sviblenes hjem:-)
 hvite og rosa hortensia er også noen av mine favoritter,men lever sjelden lenge her....så sammenhengen mellom å elske blomster og ha grønne fingre er ikke tilstede:-)
 har ikke hatt hjerte til å kaste ut disse amaryllisene eller....ihvrtfall ikke de hvite!
ellers i huset må jeg spe på med litt flere grønneplanter også ser jeg....,kanskje kommer det oliventrær i butikkene snart:-)?men disse pletter i luften plantene overlever til og med her,rimelig hardfør med andre ord.....
 samme med disse porselensplantene....,da jeg flyttet inn her for over 5 år siden var disse bare ett espalje med 4 tråder med noen få blader på hver....
 å jammen har de blitt store og fine med minimalt med stell.....sånne planter vil vi ha:-)
denne mugga fikk jeg av mine snille sønner til jul...,det vil si,ikke denne men en helt lik...den orginale gikk i gulvet her om dagen og da måtte mamma løpe å kjøpe ny!problemet kom da jeg var på kremmerhuset for å kjøpe ny,da hadde de selvfølgelig fått inn nyheter...bla disse hvite porselensfjølene jeg bare elsker,å siden de er så vanskelig å få tak i gamle ,måtte jeg jo bare sikre meg et par nye.-)ja ja så gikk jeg på en sprekk da...ha en suuuper mandag:-)

5 kommentarer:

  1. Så mye fine grønne planter og blomster du har:)
    Jeg elsker perleblomstene og den rosa Hortensian var NYDELIG ♥

    SvarSlett
  2. Så fine dådyr, jeg har maken, hihi;-)

    Likte kjempegodt den døren der i bakgrunnen også, jeg er så forelsket i den grønnfargen! Synes den er så utrolig flott:-)

    Ønsker deg en fin-fin tirsdag!

    SvarSlett
  3. Herlig med trollhassel og løkblomstene er et must :)

    Ha en finfin kveld!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  4. Flotte blomster, elsker også perle blomster.. Tror jeg må ut å kjøpe noen jeg også ;) Takk for hyggelig kommentar!

    Stor klem B

    SvarSlett
  5. Så hærlig med så mange friske blomster i hus!!!
    Å den gønne døren hadde en nydelig farge...
    Nå måpte jeg nesten,har de virkelig fått de skjønne porselensfjølene på kremmerhuset?! Tenker prisen ikke er så altfor gal der heller,de fjølene SKAL jeg og ha,hihi;)
    Ha en fin uke videre!
    Klem Caroline

    SvarSlett